• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Halverat månadskostnaden och räntan

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
I början av året kostade mina lån/krediter/inkassoavbetalningar nästan 30k per månad. Tror jag hade 26 lån och krediter som mest. Hade en inkomst på ca 25k efter skatt inklusive övertidsersättning, skifttillägg osv. Gick back massor varje månad.
Under våren förhandlade jag ner månadsbeloppet hos några inkassobolag och hamnade då på 26k.
I maj tog jag mod till mig och fick låna 100k av min mamma för att betala av de dyraste smålånen och inkasso.. Detta gjorde att jag fick ner månadskostnaderna till ca 22k. För första gången på länge hade jag lånekostnader som vag lägre än min inkomst. Tänkte att jag skulle fixa det genom att jobba en massa övertid.
Hösten kom och vi fick mindre att göra på jobbet så vi fick inte jobba mer övertid och vi blev uppmanade att ta ledigt så mycket vi kunde istället. Slutade även jobba skift. Inkomsten nu nere på 22k.
Var nära att ge upp och låta allt gå till KFM, flytta isär från sambon och ansöka om skuldsanering.
Men helt plötsligt en dag blev jag beviljad samlingslån på 270k, tack vare en bugg i UC:s system som gjorde att jag blev kreditvärdig under några timmar.
Lånekostnaderna har jag nu fått ner till 16k och jag känner att nu äntligen är jag på rätt väg. Antal krediter är nu nere på 12.
Den genomsnittliga räntan har gått från över 20% ner till 10%.

Budgeten kommer vara tight framöver ändå men äntligen är jag nere på en nivå som jag faktiskt tror är hanterbar. :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Helt fantastiskt! Vad fick du för score?
Låg på 12,4% egentligen men hade 1,1% vid tillfället då jag gjorde ansökan.
Blir spännande att se vad det hamnar på i november. Kommer då ha 7 synliga blanco och 3 kontokrediter på UC istället för 8 blanco, 4 kontokrediter och en avbetalning. Dock kommer totala beloppet på UC då ha ökat från 680k till 900k.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 492
Mottagna reaktioner
1 001
Poäng
837
I början av året kostade mina lån/krediter/inkassoavbetalningar nästan 30k per månad. Tror jag hade 26 lån och krediter som mest. Hade en inkomst på ca 25k efter skatt inklusive övertidsersättning, skifttillägg osv. Gick back massor varje månad.
Under våren förhandlade jag ner månadsbeloppet hos några inkassobolag och hamnade då på 26k.
I maj tog jag mod till mig och fick låna 100k av min mamma för att betala av de dyraste smålånen och inkasso.. Detta gjorde att jag fick ner månadskostnaderna till ca 22k. För första gången på länge hade jag lånekostnader som vag lägre än min inkomst. Tänkte att jag skulle fixa det genom att jobba en massa övertid.
Hösten kom och vi fick mindre att göra på jobbet så vi fick inte jobba mer övertid och vi blev uppmanade att ta ledigt så mycket vi kunde istället. Slutade även jobba skift. Inkomsten nu nere på 22k.
Var nära att ge upp och låta allt gå till KFM, flytta isär från sambon och ansöka om skuldsanering.
Men helt plötsligt en dag blev jag beviljad samlingslån på 270k, tack vare en bugg i UC:s system som gjorde att jag blev kreditvärdig under några timmar.
Lånekostnaderna har jag nu fått ner till 16k och jag känner att nu äntligen är jag på rätt väg. Antal krediter är nu nere på 12.
Den genomsnittliga räntan har gått från över 20% ner till 10%.

Budgeten kommer vara tight framöver ändå men äntligen är jag nere på en nivå som jag faktiskt tror är hanterbar. :)

Vilken fantastisk möjlighet för någon som har bestämt sig för att bli skuldfri, kämpa på och lycka till! :):tummen:
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 799
Mottagna reaktioner
1 573
Poäng
1 117
I början av året kostade mina lån/krediter/inkassoavbetalningar nästan 30k per månad. Tror jag hade 26 lån och krediter som mest. Hade en inkomst på ca 25k efter skatt inklusive övertidsersättning, skifttillägg osv. Gick back massor varje månad.
Under våren förhandlade jag ner månadsbeloppet hos några inkassobolag och hamnade då på 26k.
I maj tog jag mod till mig och fick låna 100k av min mamma för att betala av de dyraste smålånen och inkasso.. Detta gjorde att jag fick ner månadskostnaderna till ca 22k. För första gången på länge hade jag lånekostnader som vag lägre än min inkomst. Tänkte att jag skulle fixa det genom att jobba en massa övertid.
Hösten kom och vi fick mindre att göra på jobbet så vi fick inte jobba mer övertid och vi blev uppmanade att ta ledigt så mycket vi kunde istället. Slutade även jobba skift. Inkomsten nu nere på 22k.
Var nära att ge upp och låta allt gå till KFM, flytta isär från sambon och ansöka om skuldsanering.
Men helt plötsligt en dag blev jag beviljad samlingslån på 270k, tack vare en bugg i UC:s system som gjorde att jag blev kreditvärdig under några timmar.
Lånekostnaderna har jag nu fått ner till 16k och jag känner att nu äntligen är jag på rätt väg. Antal krediter är nu nere på 12.
Den genomsnittliga räntan har gått från över 20% ner till 10%.

Budgeten kommer vara tight framöver ändå men äntligen är jag nere på en nivå som jag faktiskt tror är hanterbar. :)

Stort grattis! :), kul att du kom på fötter igen.

2 saker värt att tänka på.

1. Jämka, delvis skatta mindre varje månad.
Skrev ihop en guide om hur du gör.

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/jämka-så-här-gör-du-steg-för-steg.15111/

6e November är sista datumet att söka jämkning för hela 2021. Rekommenderas starkt!


Nummer 2:

Du har 12 krediter kvar. Sortera alla i storleksordning och attackera alltid den minsta skulden. Säg att det ser ut såhär:

Forex: 270.000
Bank Norweigan: 100.000
Collector: 70.000
Fairlo: 50.000
Betalkoll: 50.000
Credway: 30.000
Klarna: 25.000
Slantar: 20.000
Pluskan: 15.000
PFC: 10.000
Happy Cash: 5000kr
Daypay: 5000 kr
Mobilen: 3000 kr

(Ovan är bara exempel på aktörer, det ser förmodligen helt annorlunda ut, men visar principen)

Bearbeta alltid denna lista nerifrån och upp. Kan du exempelvis ta en betalningsfri månad hos Bank Norwiegan och Forex. Då betalar du bort mobilen och daypay med dom pengarna.

Nästa månad har du 2 mindre att bry dig om. Då attackerar du Happy Cash för att bli av med dom 5000 kr. Sen när den är borta vidare till PFC, Pluskan osv.

Det kallas snöbollsmetoden där du alltid attackerar den minska skulden först för att bli av med den. Sedan vidare till nästa. Säg då att du blivit av efter ett tag med dom 5 längst ner. Mobilen, Daypay, Happy Cash, PFC och Pluskan. Då kan man ta månadsavgiften från dessa 5 som totalt kanske är 2000kr. Istället för att spara dessa 2000kr så använder du dom varje månad på Slantar som nu är längst ner i listan.

Det tillsammans med jämkningen som gör att du får återbäring fördelat under året så du har någon extra tusenlapp ut varje månad.

Du förstår säkert hur jag menar här.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp